Grått ljus

Under kvällspromenaden efter arbetet så uppstod ett konstigt grått ljus när solen var på väg ner och jag kom att tänka på en sen sommarkväll när jag var 21-22 år gammal. Det skulle komma att vara den första och enda gången som jag skulle vara intim med en tjej. Men att det var just den kvällen kändes mest som en detalj i det minne som jag nu upplevde. Det minne som väcktes till liv inom mig var just känslan av den lätt kyliga sommarkvällen, det gråa skenet som låg över landskapet. Den taggiga känslan i handflatan när jag smekte vassen med mina händer samtidigt som hon och jag nakna gick ner i det svalkande vattnet. I det gråa ljuset kunde man bara uttyda konturerna av våra kroppar innan vi dök ner i vattnet. När vi åter kom upp till ytan frustade vi båda av den oväntade kylan i vattnet och våra skratt ljöd genom den sena sommarkvällen och förvandlades till ett eko som försvann i vågor längre och längre bort över sjöns yta innan det slukades av skogen på andra sidan sjön. Jag väcktes ur minnet av en kall hundnos mot mitt ben då en av hundarna tröttnat på att jag stod och tittade mot den gråa himlen och förlorade mig i minnen från ett annat liv, en annan tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback