Återfunna drömmar

För några år sedan gick jag en kurs där jag bland annat arbetade med att skriva ner mina drömmar i en bok, en drömbok. Det var inte en bok om de drömmar som jag drömmer om nätterna utan en bok där jag skrev ner de drömmar jag hade i livet. Den kallades för en drömbok för att den inte bara handlade om de mål man hade i livet utan för att man skrev upp allt man drömde om att göra i livet. Och drömmar är ett vidare begrepp än mål som lätt begränsas av att mål upplevs som något som måste kunna mätas eller bevisas. Men som så mycket annat så försvann min drömbok i den allmänna röran. Tills för några dagar sedan då jag insåg att jag inte lever det liv jag vill leva, att jag inte var i kontakt med mina drömmar. Och så idag när jag hittade min drömbok och började läsa mina anteckningar så insåg jag att jag uppfyllt många av de drömmar som jag skrivit ner. En del av punkterna handlade om att åka till London, att se musikalen ”9-5” i New York och åka till San Fransisco. Allt detta var saker jag gjort. En punkt som jag inte gjort var att pröva på att jobba på en biograf men när jag läste den punkten i drömboken så kom jag ihåg att det bara var några dagar sedan jag pratade med en som arbetar just på en biograf om hur man skulle gå tillväga för att få provjobba på en biograf. Det verkar nästan som att det jag skriver ner i drömboken blir till handling så jag skrev ner en ny dröm i drömboken. Att se New York från Empire State Building i mörkret om kvällen, kanske kan den drömmen uppfyllas redan i oktober.


Kommentarer
Postat av: Stina

Du är en underbar människa du förtjänar så mycket mer!

Stolt över att jag haft dig som min vän, älskar dig.

2010-07-21 @ 01:43:07
Postat av: Susanne

Tror nog att du får uppleva din nya dröm redan i höst :) Jag har varit så fokuserad på att leva i nuet så jag har glömt att drömma, eller det är nog snarare så att jag inte vågat drömma.

Postat av: J. Åke Englund

Tack Stina :)

Kram Åke

2010-07-22 @ 00:44:27
URL: http://akeenglund.blogg.se/
Postat av: J. Åke Englund

Att leva i nuet och komma ihåg sina drömmar, viktiga saker :)

2010-07-22 @ 00:45:14
URL: http://akeenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback