Ödet?

Jag är av naturen, och ohejdad vana, en ganska skeptisk person som inte tror på att det som händer oss i livet på något sätt är förutbestämt. Men ibland verkar ödet ha en hand med i spelet…
För några veckor sedan hittade jag en kalender för 2010 fylld med citat från författaren Paul Coelhos böcker. Jag föll direkt för kalendern men det var ju några veckor kvar så jag köpte den aldrig och när jag väl skulle köpa den så kunde jag inte få tag på den. Och jag har sökt i bokhandlar, på Åhléns och nätet. Och inte hittat den någonstans. På Akademibokhandeln har man lovat att ringa om den kommer in men inget samtal har kommit och en vecka av det nya året har redan gått. Idag när jag var i Göteborg så var jag inne i tre bokhandlar men kalendern fanns ingenstans så jag gav upp och satte mig på ett café i väntan på att filmen skulle börja. När jag sitter och fikar så tar mitt anteckningsblock slut och jag bestämmer mig för att gå och köpa ett nytt block då jag fortfarande har lite tid över innan filmen. När jag står i kön för att betala så ser jag kalendern ligga i en hög med böcker på kassadisken. Det visar sig vara butikens sista exemplar och jag köper den utan att tveka.


-Framtiden är nyckfull, den styrs av beslut som tas här och nu.

Paul Coelho


Kommentarer
Postat av: Andreas Creutz

Gött!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback