My name is Holmes, Sherlock Holmes

Genom att iaktta de som handlar av mig, och vad de handlar av mig när jag står i kassan så brukar jag roa mig med att lista ut vad de ska göra för mat. Ibland när jag känner att de är mottagliga så brukar jag föra in samtalet på varorna som de handlat och min gissning. De flesta uppskattar mitt sätt och mitt detektivarbete höjer min dag.
På kvällarna brukar jag se vad folk köper, vad klockan är och om de är killar eller tjejer och genom att jag som regel vet vad som går på bio så brukar jag kunna lista ut om de ska gå på bio och vilken film de ska se. Jag lyckas nästan alltid gissa rätt och jag har förvånat många och fått många att skratta åt mitt detektivarbete. Många är undrandes inför hur jag kan veta att de ska gå på bio och vilken bio de ska gå på men jag brukar bara le och säga att jag inte kan avslöja mina källor…


Kommentarer
Postat av: Susanne

Nästa gång jag handlar så ska jag fråga dig vad jag ska ha till middag :)

2010-01-22 @ 17:26:02
Postat av: J. Åke Englund

Gör det så får vi se hur jag lyckas ;)

/Åke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback