Ingen dag är den andra lik

När jag var på väg in genom stora entrén till jobbet, innan jag börjat arbeta och fortfarande civilklädd, stoppades jag av en kvinna som upplyste mig om att marken utanför butiken lutade för mycket så hon orkade inte skjuta på kundvagnen när hon skulle in i butiken. Inget hej, ingen presentation, bara en upplysning om vad som inte fungerade för henne och sedan sa hon åt mig att vi var tvungna att bygga om utanför butiken.

När arbetsdagen nästan var slut var det en kille som tog mig åt sidan för han ville prata med mig om något som han inte ville skulle höras av andra. Han sa att han inte kunde prata öppet om det han bad mig om hjälp med, så han var tvungen att prata i kod. Hans kod var inte så väldigt avancerad så jag insåg snabbt att han ville ha någon form av droger och jag verkade ju känna alla i stan så jag borde ha kontakter för att få tag i droger, tyckte i alla fall han. Behöver jag nämna att det inte direkt kryllar av narkotikakontakter i mitt umgänge…

Ingen dag är den andra lik när man arbetar i en ICA-butik.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Men vilket hade varit enklast? Att bygga om utanför butiken eller fixa fram lite drugs tror du? ;)

2010-01-16 @ 10:40:38
Postat av: J. Åke Englund

Antagligen droger...

/Åke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback