Avslappnad eller avtrubbad

Precis innan butiken skulle stänga utbröt ett slagsmål inne i butiken. Först förstod jag inte att det var ett slagsmål utan jag trodde att det var några som fjantade sig men jag och de kunder som stod i kö förstod snart att det var allvar. Vi kunde inte se något utan bara höra vad som hände och plötsligt började folk springa förbi skrikandes, en kille hade märken i ansiktet efter att han blivit slagen. Som tur var så hade en väktare kommit för att stänga butiken så han ringde polisen som var på plats inom några minuter. Flera polisbilar stannade utanför och det stod poliser i hela området omkring kassan som jag arbetade i, de höll förhör och stämningen var allmänt stressad. Jag hade i princip inte sett något och det var både väktare och polis på plats så jag jobbade på som vanligt, talade lugnt och avslappnat med kunderna och lät bli att uppmärksamma det som hände omkring mig. Effekten blev att de som handlade av mig fokuserade på mig och vi nästan inneslöts i en egen bubbla. Själv tyckte jag att det var rätt skönt att för en gångs skull inte springa efter, ringa polisen eller vittna om vad som hänt. Funderade på om jag var avslappnad eller avtrubbad…


Kommentarer
Postat av: Susanne

Är det så vanligt med slagsmål i affären att du blivit avtrubbad? Det hoppas jag verkligen inte! Avslappnad känns mer positivt och om kunderna kände sig lugna av ditt agerande så var du säkert avslappnad :)

2010-01-29 @ 15:52:25
Postat av: J. Åke Englund

Det är nog mer vanligt med snattare och alkisar och det är därifrån jag fått min trötthet i att springa efter, ringa polisen och vittna. Och jag tror nog som du att det mer handlade om att jag var avslappnad :)

Postat av: Shh! Slagsmål på CC. Har man aldrig varit med om, i vart fall inte mellan tredje part. Action alltså! Hoppas allt är bra annars!

2010-02-02 @ 22:27:31
Postat av: Sebastian Andersson

Tekniken sviktar...



Jag skrev ovanstående --^

2010-02-02 @ 22:28:39
Postat av: J. Åke Englund

Tjena Sebastian,



uppskattat att du tittar in, har alltid värderat att du läser det jag skriver ;)



Jo då,det är spännande värre på City ha ha ha. Men annars är allt bra, mycket ledigt denna vecka, ska på Göteborgs filmfestival och se sammanlagt 12 filmer...



Hoppas vi hörs och ses snart



/Åke

2010-02-02 @ 22:48:33
URL: http://akeenglund.blogg.se/
Postat av: Ovealida

Follow your dreams, you can reach your goals.

2011-03-09 @ 11:30:13
URL: http://ovealida.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback