Vän

Jag var på hälsoundersökning hos företagsläkaren under förmiddagen. Vi pratade om mina matvanor som inte alltid är de bästa, om mina arbetstider och min livssituation överlag. Han vet om att jag är homosexuell genom mitt sommarpratarprogram och tidningsartiklar och när vi pratade om min hälsa och livssituation så frågade han mig om jag hade någon ”vän”. Jag förstod att han frågade om jag var ihop med någon, om jag hade en relation, om jag hade en pojkvän. Jag förstod att han inte kände mig tillräckligt väl för att veta vilka ord han skulle använda sig av, han ville säkert vara respektfull och inte säga fel. Men, jag fick sådan lust att säga: Ja, visst jag har massor med vänner! Eller undrar du om jag har någon pojkvän, kille, man! Var inte så nervös, jag kommer inte gå sönder, jag klarar av tuffare frågor. Men även om jag kände så inombords så valde jag att förstå och ta det som respekt och försiktighet. Jag svarade att det var ett tag sedan men att jag var nöjd min civilstatus. Visst, jag kommer inte att springa åt andra hållet om någon jag är intresserad av skulle dyka upp. Men jag söker inte heller och är nöjd med det. Jag har kanske inte en ”vän”, men jag har många vänner och det räcker gott i nuläget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback