Nyckel funnen

Sedan länge har jag haft planer på att skriva en bok men det är först under hösten som jag tagit tag i bokprojektet och börjat arbeta mer strukturerat. Under min resa till Seattle tog jag mig tid att börja det stora arbetet med att sammanställa och hitta en form på bokens upplägg. Och tidigt insåg jag att något av det svåraste men kanske också det viktigaste är bokens början. Jag kände mig låst av att inte kunna hitta en början, det var som att jag saknade nyckeln till huset jag skulle flytta in i. Men så idag fann jag nyckeln och när jag vred om nyckeln var det som att öppna dörrarna till ett mörkt hus. Det är nu upp till mig att tända upp husets mörkaste vrår, hänga upp tavlor och möblera.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Lycka till med ditt skrivande! Låt det ta den tid det tar - att skriva en bok är en process. Du lär både tappa bort och hitta nya nycklar under ditt skrivande.

Till sist önskar jag att du får ett bra 2011!

Kram :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback