Vända något negativt

När jag kommit upp till parkeringen på taket till butiken ställde jag ifrån mig påsen med matvaror och lutade mig mot räcket. Suckade åt insikten till varför den gamle mannen aldrig kunde klara de få stegen från butiken till butikens parkering och köra ut från parkeringen på de tio minuter som man har till sitt förfogande. Gjorde mitt bästa för att släppa funderingen kring hur han kunde få köra bil och fylldes av tacksamhet för att jag inte kör bil på samma vägar som han gör. Tog ett djupt andetag och tittade ut över hustaken, trädtopparna och solen som sken över det hela. Det var en vacker dag som tycktes hylla denna den sista augusti, det var som att sommaren tog revansch. Jag andades djupt, blundade och njöt av hur solens strålar smekte mitt ansikte varmt. Att bli irriterad på den gamle mannen hade enbart fyllt mig med negativa känslor, men att istället ta tillfället i akt och njuta av tillfället gav mig desto mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback