Tre djupa andetag

Jag la ifrån mig nycklarna, det kändes som att jag symboliskt la ifrån mig ansvaret för ett ögonblick. Jag stängde av mobilen helt och hållet, gjorde mig oanträffbar. Ljuset i rummet var dämpat och lugnande musik hördes i bakgrunden. Jag tog av mig skorna och tröjan varefter jag la mig på massagebänken. Kvinnan som skulle massera mig bad mig ta tre djupa andetag och slappna av. Jag andades in djupt och höll andan. Tänkte på hur irriterande det var med den där vågen som inte fungerade i kassa fyra och funderade på om jag skulle bli tvungen att ringa en reparatör. I tankarna gick jag igenom hur jag lyckades reparera en annan våg dagen innan. Jag avbröts i mina tankar av kvinnan som sa åt mig att andas ut. Hon sa åt mig att börja från början med tre djupa andetag. Jag andades åter in djupt. Tänkte på varför vi inte kunde logga av alla kassorna på kvällen sedan vi fått den nya uppdateringen. Kände att det inte stämde och att det måste finnas något sätt att logga ur kassorna. Återigen krävde kvinnan min uppmärksamhet och bad mig andas ut. På nytt uppmanade hon mig att ta tre djupa andetag och jag andades in. Funderade på varför dagavsluten för kortköp inte fungerade trots att jag var så säker på att vi gör rätt, kände hur irriterad jag var på förslaget att behöva gå in på kontoret och kolla på datorn för att se att alla kassor verkligen var avloggade innan vi tog rapporten. Kände hur kvinnan slutade massera mig varefter hon sa åt att bara andas som vanligt varefter hon började om med massagen. Hon gav upp sina försök att få mig att lämna världen utanför och helt fokusera på rummet med dämpat ljus och lugnande musik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback