Större än

För ett tag sedan hörde jag någon säga att man ska aldrig låta sina minnen bli större än sina drömmar. Orden satte sig och växte likt en sligerväxt i mina tankar. Och jag tänkte för mig själv att om man tar det ett steg längre och tänker att man ska aldrig låta sina minnen bli större än sina drömmar men ens handlingar måste bli ånnu större. Jag hanterar mina minnen varje dag och de finns med mig i en ständig process av omvandling och som det känns i nuläget vill jag inte, och är inte redo att låta mina minnen ta mindre plats just nu. Så för att inte låta mina minnen ta överhanden försöker jag drömma mer än någonsin. Vilket i sin tur innebär att mina handlingar blir än viktigare för mig och jag vill att de ska vara större än mina mina minnen och större än mina drömmar. Om jag lyckas med detta så borde möjligheterna vara oändliga och mina minnen och drömmar blir till bränsle i allt jag åstakommer i livet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback