Mr Nobody

Såg en film igår. Den var en i raden av filmer som jag sett på bio i sommar. Jag älskar visserligen film, på bio i synnerhet. Men denna sommar har jag nog sett allt som visas på bio förutom svenska filmer och barnfilmer. Filmen har varit min tillflykt då mitt arbetsschema varit hårt och jag behövt fly in i andra världar. De flesta filmerna har varit ok men inget fastnat i mitt sinne. Så kom en film om Ingen, och allt förändrades. Filmen om ”Mr Nobody” hade en historia som greppade mitt hjärta, bilder som tog andan ur mig och musik som smekte mitt sinne. En mening från filmen satte sig i mina tankar. En mening lika vacker som motsägelsefull.
-Så länge man inte gör ett val förblir allt möjligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback