Jämlike

När jag kollar legitimation för varor som det är åldersgräns på så brukar jag samtidigt kolla vad personen heter och när jag lämnar tillbaka legitimationen så tackar jag och säger personens namn. Det brukar alltid få personen att bli lite förvånad och oftast möts jag av ett leende och det blir lite mindre laddat när jag måste fråga om legitimation. Det blir också ett utmärkt tillfälle att flörta med snygga killar…
Idag när en lite tuffare kille handlade av mig, som dessutom hade solglasögon på sig inne i butiken när det var mörkt ute, så fick jag tillfälle att kolla hans legitimation. Och när jag lämnade tillbaka hans legitimation så tackade jag och sa hans namn. Han log mot mig, drog ner solglasögonen en bit på näsan, log mot mig och sa:
– Tack själv Åke!
Jag log för mig själv samtidigt som jag blev lite generad så för några sekunder vek jag ned blicken och då insåg jag att jag hade en arbetströja som saknade namnbricka. Killen kunde mitt namn. Han hade slagit mig på min egen planhalva. Imponerad log jag tillbaka och killen blinkade till mig innan han täckte ögonen med solglasögonen och försvann ut i den mörka kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback