Nästan naken kvinna

Två tjejer som såg ut att vara i övre tonåren valde min kassa trots att det var längre kö i min kassa. Jag log mot dem och de log tillbaka och började fnissa på samma sätt som jag gör när jag tycker att en kille är söt. Jag scannade deras varor och tog betalt. När jag väntade på att deras kvitto skulle skrivas ut så tittar de på något bakom min rygg och den ena tjejen ropar ut:
-Men Gud, hon har ju nästan inga kläder på sig!
Jag upphör aldrig att förvånas över allt som händer på min arbetsplats och en naken kvinna som kommer in i butiken var bara ytterligare en händelse på en ovanligt absurd vecka men jag vände mig om oplanerat snabbt för att se denna nakna kvinna på hennes väg in i butiken. Men när jag väl vände mig om så var det ingen naken kvinna på väg in i butiken utan en tjej i samma ålder som tjejerna som handlade av mig. Hon var inte naken men hon var ovanligt lättklädd för årstiden och jag insåg snabbt att det var hennes lätta klädsel som tjejerna hade menat med att hon nästan inte hade några kläder på sig. Jag vände mig mot tjejerna igen och det blev uppenbart för oss alla hur man kunde tolka tjejens utrop och vi började alla att skratta åt det komiska i situationen samtidigt som jag blev lite lätt generad. De fick sitt kvitto och gick mot utgången skrattandes och jag kunde höra att den ena tjejen säga till den andra:
-Gud han är så söt!
Och jag var inte den enda som hörde vad de sa för killen som kom efteråt log och nickade som om han gratulerade mig till ett uppdrag väl utfört. Jag ryckte urskuldande på axlarna som om för att visa att jag inte hade haft för avsikt att stöta på tjejerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback