Krossad illusion

Min planerade resa till Philadelphia närmar sig samtidigt som ett moln av aska lagt sig över landet. Askan stoppar allt i dess väg och det är en stor risk att min resa ställs in, något som naturligtvis kommer att krossa mitt hjärta då jag har lagt mycket tid, energi, pengar och känslor på resan. Men samtidigt så finns det något imponerande, något mäktigt med att naturens makter griper in, tar kontroll och utnyttjar den makt över oss människor som naturen faktiskt har. Allt i livet ska vara så säkert, allt ska vara planerat från födelsen till döden. Sjukdomar ska utrotas, olyckor ska förebyggas, vi ska veta vad som händer i framtiden. Att vi mår bra och att inget händer oss är något som tas för givet så när naturen tar sitt grepp oss och visar vem som har makten så väcks vi ur vår illusion om att allt går att styra.


Kommentarer
Postat av: Creutz

Intressant iakttagelse. "Kaos är granne med Gud", som det heter.

Postat av: Susanne

Jag vet att det inte hjälper dig just nu, men livet är fullt av spruckna illusioner och krossade hjärtan. Om ett tag kan vi stämma upp tillsammans i: "I will survive" för det gör man trots allt. Kram, Susanne

2010-04-17 @ 23:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback