När vi tror ingen ser

När jag stod i kassan och i sedvanlig ordning väntade på en kund som skulle dra sitt betalkort och trycka sin kod så såg jag en snygg kille stå utanför butiken, han såg ut att vänta på någon och han stod själv på gatan utanför butiken. Jag servade en kund till som skulle genomgå samma procedur med sitt betalkort och jag tittade ut på killen som stod kvar. Nu tittade han sig omkring som om för att se om någon såg honom och när han försäkrat sig om att ingen såg honom så började han spegla sig i fönstret till butiken. Jag log för mig själv och började på en ny kund samtidigt som jag fortsatte iaktta killen som trodde att han inte var iakttagen, han började styla håret och det kändes som att studera en påfågel som putsade sina vingar. Tänkte för mig själv på saker som jag gör när jag tror att ingen ser, undrade om det är någon som ser mig vid de tillfällena på samma sätt som jag sett killen utföra sin putsning.


Kommentarer
Postat av: Terés

Hahhahaha, kan känna igen det där när jag sitter i bilen och väntar på grönt ljus... Det är oxå en "skyddad" värld där man tror att ingen ser en! Man får se rätt mycket om man ser sig om...

Postat av: J. Åke Englund

Man får se rätt mycket om man ser sig om... Bra uttryckt :)

/åke

2009-09-16 @ 23:07:45
URL: http://akeenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback