I blickfånget

Jag satt med en vän på centralstationen i Göteborg och väntade på en till som skulle göra oss sällskap till Bok och biblioteksmässan. När vi satt där så sa min vän diskret till mig att titta på en person som var en bit bort. Jag tittade åt det hållet som min vän pekat och där såg jag en snygg kille. Killen kom från Borås och vi har träffats många gånger i kassan på ICA, han såg mig och vi nickade och log mot varandra. Killen log ett jag-vet-att-du-tycker-att-jag-är-snygg-och-jag-är-smickrad-leende mot mig. Min vän såg nu att jag hejade på killen och han såg att vi log lite för mycket mot varandra för att det skulle vara ett vanligt hej. Min vän suckade och sa åt mig: Nej, inte killen! Min vän suckade och sa: Jag menade hon bakom killen! Och bakom killen som jag flörtade med stod Biskop Caroline Krook…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback