It´s a small world

Under min semester i London tog Svenska Kyrkan beslutet att öppna äktenskapet för par av samma kön, något som inte kom som en nyhet för mig då jag följt debatten. något som däremot kom som en nyhet för mig var det samtal jag fick från en journalist när jag var på hotellrummet för att byta om inför kvällen. Hon ringde från Finlands näst största tidning och ville intervjua mig om beslutet som Svenska Kyrkan tagit. Vi genomförde intervjun på telefon och jag kände mig riktigt internationell samtidigt som världen kändes liten. En journalist intervjuade mig på svenska för en finsk tidning när jag befann mig i England...
Väl hemma i Sverige har jag via Facebook pratat med en vän som numera bor i London och det visade sig att hon sett mig gå på Oxford Street i London. Ibland är världen bra liten


Kommentarer
Postat av: Helen

Ja, du missade ju Svenska kyrkans JA till homovigsel. Och när hela Sverige sa JA till homoäktenskap var du i Philly väl? Undrar om du kommer "hålla dig hemma" om du själv blir vigd? S =D

2009-10-30 @ 17:53:41
Postat av: J. Åke Englund

Ja,jag har verkligen lyckats vara utomlands under dessa smått historiska händelser. Vi får väl se om jag träffar någon som kan "hålla mig hemma" ;)

/Åke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback