;-)

När en kille handlade cigaretter av i min kassa så bad jag att få se legitimation för att se att han var gammal nog att handla cigaretter. När jag tittade på hans pass och såg att han var gammal nog så såg jag att han hette Simon så när jag gav tillbaka hans pass så sa jag tack Simon och log mot honom. Han rodnade och tittade ner i golvet när jag gav tillbaka hans växel. När han gick bort till tobaksmaskinen så hörde jag att han berättade för tjejen som han var tillsammans med att jag hade sett vad han hette och att jag sagt hans namn när jag gav tillbaka passet. När de gick ut ur butiken vände sig killen om, log och ropade: Hej då Åke! Jag vet inte om de sett namnet på min arbetsskjorta eller om de visste vad jag heter sedan tidigare men jag log tillbaka och sa hej då. Min arbetskompis som satt i kassan tvärsemot mig skrattade åt mig och skakade på huvudet.


Kommentarer
Postat av: Benny

Hej åke! lite taskigt gjort att genera killen så.:)men det måste vara upplyftande att skoja med kunderna ibland.För just arbetet med att sitta eller stå i ditt fall i kassan är väl inte så roligt i sig. Har sett att du är i en annan värld i dina tankar ibland när man studerat dig från kön. ha de gott och fortsätt att skoja till det ibland, för du är ganska så ensam om att göra det.

2009-10-21 @ 21:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback