Minnen fallna ur en bok



Fick tillbaka en bok som en vän lånat av mig och när jag öppnade boken så föll en gammal restaurangmeny ut från boken. Menyn var från en restaurang i stadsdelen Chelsea i New York där jag ofta var och åt i somras. För mitt inre fick jag smak och minnesbilder från deras ”Railroad Fried Rice”, en helt fantastisk rätt av stekt ris med räkor och kyckling som toppats med gurka och färsk koriander. Restaurangen hade trevlig personal, inredningen var vacker och stämningsfull med skön bakgrundsmusik oavsett om man åt lunch eller tog en drink på kvällen. Restaurangen kom att bli lite av en favoritrestaurang under den månad som jag var i New York och med tiden började personalen att känna igen mig och gav mig mitt favoritbord där jag åt min favoriträtt samtidigt som jag kollade på människorna som passerade på gatan utanför restaurangen. Eller så satt jag och läste till exempel boken som menyn nu fallit ur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback