Philadelphia



Tillbaka hemma i Sverige igen. Resan till Philadelphia var kontemplativ, tankeväckande, avslappnad, inspirerande, positiv, vacker... En lyckad resa i såväl rum som i tanke, en synnerligen lyckad resa då jag, till skillnad mot i vanliga fall, reste med en vän. En vänskap som gav trygghet men också mod och inspiration att gå de där extra stegen.
En resa som inte bara varit vacker och inspirerande för sinnena utan också mentalt tuggmotstånd och utmanande för mina tankebanor och fördomar. Känner mig upplyst på nytt om hur bra jag har det, om hur långt jag kommit  men också om hur mycket som finns kvar. Resan till Philadelphia och mina vandringar på hennes gator gav mig vägmärken i ett mentalt landskap som ibland saknar upptrampade stigar, för att inte tala om färdiga vägar. Jag har gått på okända gator så gott som dagligen och ofta gått vilse, men varje okänd gata, varje vilset steg har tagit mig till ett mål jag inte att jag hade, till en upptäckt som greppat mitt hjärta med hårt och känslofyllt grepp.

Kommentarer
Postat av: jenny

Välkommen hem. ;-)

2009-05-07 @ 19:15:24
Postat av: jenny

Välkommen hem! ;-)

2009-05-07 @ 19:18:02
Postat av: Sparven

The Gay Is Back In Town. Was it a great trip?

2009-05-07 @ 23:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback