Blygsam

Under kvällen var jag på en föreläsning om att hitta sin inre kraft. En av föreläsarna känner jag sedan tidigare då vi föreläst på samma skola och vi har även pratat om att samarbeta med föreläsningar så vi vinkade till varandra över den fullsatta lokalen. I samma ögonblick som vi vinkade till varandra kom jag ihåg att jag inte hört av mig till honom om ett samarbete och att den största anledningen till att jag inte hört av mig var min blygsamhet, att jag inte ser mig som en lika professionell föreläsare som han.
I publiken satt en annan föreläsare vars föreläsning jag varit på för några veckor sedan. Vi skulle egentligen ha träffats för att även vi diskutera föreläsningar men min resa till Philadelphia kom emellan och vi kom fram till att vi inte hinner träffas innan jag åker till New York. Han berättade att han träffat en journalist från Borås Tidning och att de kommit att prata om mitt skrivande och han undrade hur jag hinner med att skriva, hålla föreläsningar och till USA när det dessutom verkar som att jag jobbar konstant på ICA. Jag skrattade lite förläget och sa att det verkar mer än vad det är. Han log och sa åt mig att inte vara så blygsam. Och någonstans inom mig så kände jag att när två professionella föreläsare aktivt kontaktar mig och ber om mina åsikter och vill samarbeta med mig så kanske det är dags att ta åt sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback