Två månader kvar

Jag känner att jag bara skrapat på ytan när jag varit på mina resor till New York, i synnerhet när det handlar om historia, kultur och platser som har anknytning till homosexuella. Men nu ska det bli ändring och inför sommarens resa till New York så har jag köpt en bok på mer än 300 sidor med saker som har homo-anknytning. 300 sidor... allt från religion och konst till dans och film. Om lite mer än två månader så kommer jag att tillbringa fyra veckor i mina drömmars stad. Fyra veckor som börjar med en filmfestival och slutar med Pride. Jag har hittat guidade turer om homosexuellas historia, guidade turer på konstmuseer som visar konst som har anknytning till homosexuellas liv. Boken innehåller hur mycket som helst och jag hoppas att mina fyra veckor räcker till. Mitt hjärta slår för New York, mitt blod pumpar för New York, varje andetag genomsyras av New York.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback