Nära ytan

Ju större kontroll jag har över mitt liv desto större tycks kaoset vara hemma. På något sätt så är det som att jag måste ha en plats där jag bibehåller någon slags kaos, en plats där kaoset får sitt utlopp när det går över förväntan i mitt övriga liv. mitt i detta kaos finner jag också inspiration till texter av olika slag vilket innebär att varje ledig yta belamras av tidningsurklipp, post-it-lappar och påbörjade texter. Men de senaste dagarna har jag sorterat, städat och slängt papper så nu kan jag se matsalsbordsytan och ytan på skrivbordet, jag gör en sådan här rensning någon gång per år och eftersom en arbetskompis kommer att vara i min lägenhet och ta hand om hundarna när jag är i Philadelphia så känns det extra angeläget. Men det behövs ett tag till innan lägenheten känns presentabel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback