Hur gäss flyger

Jag får överlag en väldigt bra kontakt med de kunder som handlar i butiken som jag arbetar i och en del av dem har till och med blivit privata vänner till mig. Jag har även en tendens att få kontakt med en del "speciella" människor, alla dessa personer är "speciella" i olika grad men det som kännetecknar dem alla är att de dras till mig och jag är lite för feg för att sätta tydliga gränser gentemot dem. Idag var det inne en kvinna som under en lång period samlat tidningsurklipp med bilder på killar som hon tror jag skulle passa att vara tillsammans med. När hon utforskade vilken typ av killar jag har så kom hon till jobbet med en bok med nakenbilder där hon bad mig märka ut vilka som var snygga. Denna kvinna har också engagerat sig hårt i det faktum att jag inte har någon kontakt med min mamma så varje gång hon handlat av mig då har hon frågat om jag ändrat mig och kontaktat min mamma, och varje gång har svaret blivit detsamma att jag inte kontaktat min mamma. Men nu har kvinnan flyttat från Borås så det var med stor förvåning jag såg henne idag igen och vi småpratade en del om vad som hänt sedan senast och någon gång under samtalet, när hon förklarade hur gäss flyger, så var jag tvungen att hjälpa en annan kund. Och när jag var färdig med kunden så var hon borta men bredvid mig låg en lapp från henne. På lappen beskrev hon hur starka gäss flyger för att skydda gamla, oerfarna eller skadade gäss, allt illustrerat med tecknade bilder. Och längst ner på lappen stod den ståndigt återkommande frågan: Har du kontaktat din mamma?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback