Att iaktta

När jag står i kassan så blir det en mängd korta ögonblick av väntan på att kunden ska plocka fram sina pengar eller betala med kort vilket ger tid till mitt förfogande. Som regel brukar jag iaktta allt som händer omkring mig och försöka att hålla koll på allt som händer i min omgivning. Det finns en mängd saker att hålla koll på, i synnerhet om jag leder skiftet, men mycket av detta går på känsla och rutin vilket ger tid över att iaktta människor och hur människor uppför sig. Jag upphör aldrig att fascineras över mina medmänniskor och ibland är det som att världen saktar ner och går i slowmotion, under dessa ögonblick iakttar jag detaljer hos människor omkring mig. Det kan vara allt från folks kläder och hur de uppför sig till fysiska detaljer som näshår, tatueringar eller långa naglar. Det är nog tur att folk omkring mig inte förstår hur mycket jag ser egentligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback