Thinking, fantasing and dreamig in English

Tredje dagen i New York, omstallningen gick inte lika smidigt som under tidigare resor. Det inre kaos som jag burit med mig fran de senaste veckorna tycktes overrosta till med New Yorks gator fyllda av sirener, tutande bilar och vibrationerna i marken fran passerande tunnelbanetag. Sakta men sakert tas saval fantasier som drommar over av det engelska spraket som talas overallt omkring mig, aven om jag sjalv inte talar allt for mycket sa talas engelska overallt omkring mig, jag laser bocker och tidningar och framfor allt sa har jag hunnit med att se fem filmer pa bio under de tva forsta dagarna, sa engelskan tar over som mitt forsta sprak och detta gor omstallningen till ett annat liv an mer tydligt.
At en riktig New York-frukost bestaende av pannkakor, stekt agg och bacon och nu ska jag till New York Public Library dar det precis oppnat en utstallning om Stonewall-revolten och starten for den moderna gayrorelsen och forhoppningsvis ska jag fa tag pa biljetter till en teaterforestallning ikvall.

Kommentarer
Postat av: Anders

Hoppas både utställning och teater var trevlig och givande! Det verkar så härligt i N.Y. nu.



(Vill inte vara en tråkig gris men det är två stavfel i rubriken.. "fantasizing" och "dreaming" menar du nog..) Kram!

2009-06-05 @ 23:26:37
Postat av: Hanna

När kommer du hem egentligen??? Känns som du har varit borta en evighet...

2009-06-24 @ 14:55:38
Postat av: Åke Englund

Hej Anders :)



Såväl teater som utställning var berikande ;)

pinsamma fel i rubriken men jag låter de stå kvar som en påminnelse och lärdom.

Ha det bra och tack för att du läser min blogg ;)

/Åke

Postat av: Åke Englund

Hej Hanna,

är åter hemma, har inte varit i närheten av internet så ofta så jag har inte kunnat uppdatera bloggen men ju är jag hemma igen :)

/Åke

2009-06-29 @ 22:29:30
URL: http://www.akeenglund.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback