Vill kunna mer

Jag fick hjälpa en man som fallit ihop på arbetet, i väntan på att ambulansen skulle komma. Fick hjälp av en sjuksköterska som lyckligtvis handlat i butiken samtidigt som mannen föll ihop Så även om jag gjorde mitt bästa för att hjälpa mannen i sidstupa sidoläge och hålla honom i handen och prata med honom så jag kände mig enormt tacksam för att hon fanns till hands. Jag kände mig rätt hjälplös och okunnig om vad jag skulle göra. Och även om jag kände mig lugn och hade kontroll över situationen, svarandes på frågor från kunder, butikspersonal och SOS-alarm så kände jag mig okunnig om vad jag skulle göra i situationen. Vill kunna mer, kanske borde gå någon kurs,

Kommentarer
Postat av: Helen

Hej Åke!

Visst är det obehagligt, men kunskap gör oss tryggare när det väl händer. Det finns ju kurser som hålls lite då och då i första hjälpen, annars kan du titta på den här länken, går även att skriva ut.
http://www.hjart-lungfonden.se/Sjukdomar/Sa-fungerar-hjartat-och-lungorna/Hjart-lungraddning/

2009-07-14 @ 13:09:54
Postat av: J. Åke Englund

Hej Helen,

visst har du rätt i att kunskap gör oss tryggare, och tack för länken :)

/Åke

2009-07-14 @ 22:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback