Svåråtkomlig kultur

Jag har varit ledig mer än vanligt under årets, och månadens, första dagar. I och för sig något välbehövligt då jag arbetat en hel del, i synnerhet under julhelgen. Och när året kör igång på riktigt nu på måndag så blir också mitt schema allt mer fullspäckat. Och typiskt nog så sammanfaller detta med Göteborgs Filmfestival. Jag har aldrig varit på Göteborgs Filmfestival även om jag tänkt och planerat att gå på den de senaste åren. Men ju mer jag väljer att fokusera på att göra sådant som jag vill och ta mig själv mer på allvar, desto mer skulle det kännas som att jag sviker mig själv om jag inte skulle gå på festivalen. Det är ju inte heller allt för ofta som jag kan se film med gaytema på en biograf i Sverige och filmfestivalen har ju en HBT-sektion, dessutom så kanske det kan finnas en möjlighet för mig att skriva något för Borås Tidning. Men samtidigt så har jag mitt arbete att ta hänsyn till, och i synnerhet de pengar som arbetet ger mig, jag har en kostsam vår och sommar framför mig med två resor till USA. Så idag tog jag mig an uppgiften att se hur många filmer jag kan se och vid en första blick såg det riktigt mörkt ut när jag jämförde mitt schema med filmfestivalens, men efter en del pusslande och en hel del god vilja så ser det ut som att jag kan se de flesta filmerna. Det blir en hel del resande till Göteborg och det återstår att se om jag kan få tag på biljetter till alla filmer men vem har sagt kulturen ska vara lättåtkomlig.


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hej!

Upptäckte din blogg för några dagar sedan och jag måste bara säga att jag tycker att den är fruktansvärt intressant! Har tidigare ansett att bloggar bara var ett sätt för människor att förstärka sitt ego och framhäva sig själva. Det här däremot är riktigt bra grejer! Kultur och andra viktiga ämnen borde fler bloggare satsa på.

Har dessutom läst dina krönikor på RFSL - även de gillar starkt! Och till sist måste jag bara få fråga: kan du inte skriva lite mer om New York och vad du planerar att göra där? /Jennifer

2009-01-12 @ 15:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback