Skapandets flöde

I hela mitt liv har jag älskat att duscha. För mig handlar det inte bara om att bli ren utan det går djupare än så. När jag duschar så är det som att världen omkring mig försvinner och såväl tid som rum fokuseras på duschandet, känslan av det varma vattnet omsluter mig helt och ljudet av duschen avskärmar mig från allt det jobbiga i världen utanför försvinner och jag går in helt i mig själv. Oftast så gör jag mitt bästa och mest fokuserade tänkande när jag duschar. Häromdagen när jag duschade så gick jag in helt och hållet i skapandet av en artikel till Borås Tidning och likt duschens strålar strömmade texten fram och när jag duschat färdigt torkade jag mig lite lätt och satte mig i bara handduken framför laptoppen och skrev ner texten som jag skapat under tiden jag duschat. Efter en bra stund tog flödet slut och jag räknade antalet tecken, nästan 16 000 tecken. Enda problemet är att jag har 1600 tecken till mitt förfogande till artikeln... så jag måste jobba med texten ett bra tag till för att trimma ner den till de tecken jag har till mitt förfogande. Får tänka på annat nästa gång jag duschar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback