Förfina, inte förändra

När får en idé så har jag tidigare antecknat den på ett papper som jag har i närheten. I bästa fall har jag antecknat idén på en post it-lapp, men som regel blir det på baksidan av ett kuvert, på en tidning eller något annat som finns i närheten när jag får idén. De här lapparna med anteckningar på kan ligga överallt i lägenheten och ibland tar jag tag i det hela och samlar ihop lapparna och skriver in anteckningarna på min laptop. Då lapparna ligger överallt och jag inte har någon bra ordning på dessa försöker jag sedan några år tillbaka att sprida ut anteckningsblock i lägenheten så att jag snabbt kan hitta ett block när jag vill göra en anteckning. Häromdagen hittade jag ett av dessa block som ramlat bakom böckerna i en av mina bokhyllor och när jag läste igen anteckningarna så insåg jag att blocket måste ha legat där i några år för anteckningarna hade i flera fall att göra med saker som var aktuella för ett par år sedan. När jag läste anteckningarna så insåg jag att jag har förverkligat eller utvecklat många av anteckningarna. Och jag insåg samtidigt att jag lever med en bild av att jag vill förändra mig själv och mitt liv men att jag följer en linje i allt jag gör och planerar att göra. Denna linje tycks komma inifrån mig själv så vad jag ska inrikta mig på är inte att förändra mig själv utan mer att förfina och fördjupa den stig som jag själv skapar när jag vandrar genom livets ibland snåriga skog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback