En vintrig repris

På väg till gymet, för första gången sedan i september, ringde telefonen. På skärmen stod det "Privat nummer". Jag har aldrig varit förtjust i telefoner så det faktum att man kan se vem som ringer finner jag vara ett av de sju moderna miraklerna, undantaget "Privat nummer". Men i andan av ett nytt år så tänkte jag hurtigt och positivt för mig själv: Jag kan, jag vågar, jag vill! Jag svarade och mannen i andra ändan presenterade sig som arbetandes på Radio Sjuhärad. Han hade lyssnat på sommarens sommarpratarprogram och berömde mitt program så till den grad att han ville sända det, lite omklippt, i en vinterversion och han undrade om det var ok för mig. Jag tackade för berömmet och svarade att  det naturligtvis var ok. Så det kommer nu att sändas igen nästa vecka klockan 11.00 på tisdag. Lustigt nog så är det bara några dagar sedan en kund kom fram till mig på arbetet och berömde mig för programmet som sändes för ett halvår sedan.  Programmet som påverkade mig så mycket i skapandeprocessen och det mottagande som det fick påverkar mig än idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback