Borta men ändå kvar

När jag väl fattat beslutet att ta bort Winston så gick allt i ett och idag var jag hos veterinären. Även om det var ett av mitt livs svåraste beslut så känns det som rätt beslut. Istället för att fokusera på saknaden så försöker jag att komma ihåg de ögonblick som jag och Winston funnit styrka i varandra och en bild som tydligt växer fram är från början av den tid vi fick tillsammans. När jag tog hand om Winston var han, liksom jag, i mångt och mycket, rädd och nervös för nya saker. Och istället för att ömka honom så utsatte jag honom för det han var rädd för och berömde honom samtidigt för hur duktig han var. Vid ett tillfälle var vi på en tågstation där vi skulle byta tåg. När vi väntade på vårt tåg så åkte ett tåg förbi oss i hög hastighet, tåget som passerade fick marken att skaka och jag kände lufttrycket mot bröstkorgen. Jag visste att detta var en situation som i vanliga fall skrämt livet ur Winston men jag stod bara bredvid honom och talade med lugn röst om för honom hur duktig och tuff han var. Vi kisade båda med ögonen då lufttrycket från tåget var så högt att det nästan fick ögonen att tåras men vi stod båda stolta och med rak ryggrad trots att marken skadade och det var svårt att andas då bröstkorgen utsattes för tryck. Och det är det ögonblicket, känslan av hur Winston och jag växte, utvecklades och fann trygghet i varandra, som är det jag fokuserar på när jag tänker tillbaka på min tid med Winston. Marken kunde skaka, trycket utifrån kunde vara tungt men vi växte och utvecklades tillsammans.


Kommentarer
Postat av: Helen

Jag är ledsen för din skull, vet hur svårt det är när ett djur går bort. Men med din kloka inställning till saknaden och minnena så tror jag att minnet av Winston alltid kommer att vara en ljus punkt i ditt liv. Hoppas dom andra hundarna tar det bra med, dom förstår ju så mycket dom små.

2009-02-13 @ 19:27:09
Postat av: Åke Englund

Tack Helen

De andra hundarna verkar inte ha förstått vad som hänt ännu men de är ett fantastiskt stöd :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback