Toker

I vanlig ordning så köpte jag mig en tomtemössa till arbetspasset på julafton, något som kommit att bli tradition. De senaste nio julaftnarna har jag arbetat och nästan varje julafton har jag köpt mig en ny tomteluva, alla av olika utföranden. Årets luva köpte jag i sista minuten och det fanns inga luvor att prova så jag råkade köpa en luva som var på tok för stor för mitt huvud vilket gav mig två alternativ. Antingen fick jag låta den liksom ligga på öronen vilket gjorde att den stannade kvar på en bra höjd men bieffekten blev då att öronen liksom stod ut vilket skapade en oönskad effekt av utstående öron. Inte allt för vackert om jag får säga det själv. Det andra alternativet var att låta den åka ner över öronen och dra upp den när den kom i vägen för mitt synfält. Låter kanske inte alltför jobbigt men det blir lätt komplicerat när jag sköter flera uppgifter samtidigt och luvan naturligtvis åker ner till näsan när jag blir som mest stressad. En rolig och uppskattad effekt för alla närvarande visserligen men lite jobbigt i längden. Jag rådgjorde med mina arbetskompisar men alla tyckte att det var lika gulligt vilket som, utstående öron eller att luvan halkade ner på näsan. Jag har inget mot att uppfattas som gullig, jag är ärlig i min fåfänga, men gränsen mellan gullig och dvärgen ”Toker” är hårfin…


Kommentarer
Postat av: Creutz

Så hur blev det...?

Postat av: Åke Englund

Försökte med båda i början men den fick åka ner över näsan... :)

/Åke

2009-12-26 @ 09:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback