Pinsamma mammor

En mamma och hennes dotter handlade i min kassa under dagen. Jag var mitt vanliga jag och var mitt i ett positivt flöde med glada kunder där jag fick bra kontakt med flera på rad, och jag kände att det var något extra med kvinnans blick när våra ögon möttes. När hon fick sin växel tillbaka så blinkade hon åt mig och jag log och blinkade tillbaka. När de gick mot utgången hörde jag brottsstycken ur deras konversation.


Dottern till mamman: va gör du?


Mamman leendes till dottern: Inget, va menar du?


Dottern till mamman: Men jag såg ju hur du stötte på killen i kassan!


Mamman leendes till dottern: Jag var ju bara trevlig!


Dottern till mamman: Men lägg av mamma, jag såg hur du stötte på honom! Dessutom har han varit på min skola
och berättat om hur det är att vara bög! Fattar du morsan, han är bög, han gillar killar, inte gamla tanter!


Mamman leendes till dottern: Men då kvittar det ju om en gammal tant som jag stöter på honom.


Dottern surt till mamman: Gud vad du är pinsam!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Underbart! Håller med mamman till 100%. Och mammor ska ju vara pinsamma, det hör till. Frågan är väl vad du tycker om gamla tanter som flirtar med dig...

2009-12-14 @ 09:57:23
Postat av: Åke Englund

Jag är nog flörtig av naturen och tycker att man kan flörta med alla oavsett ålder och kön. Flört är liksom livets krydda. Däremot att förta på "riktigt" är jag inte lika bra på. Att flörta med gamla tanter är så mycket enklare och säkrare... :)

/Åke

2009-12-15 @ 00:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback