Att resa bort är att hitta sig själv

Jag gick igenom de resor jag gjort under året och funderade på vad jag lärt mig under dessa resor. Resan till Philadelphia då jag för första gången på länge reste tillsammans med någon och till min stora glädje upptäckte att det inte var så farligt att resa med någon, till på köpet så fördjupades min vänskap med min bästa vän Fredrik. Med jobbresan till London fick jag lära mig att hantera känslan av att en del i omgivningen tror att jobbresor är lyx och glamour när det i själva verket bara var flygresa och arbete all vaken tid, om än i ett annat land. Resan till New York fick mig att inse att man kan gå igenom en djup livskris även i denna stad som jag älskar över allt annat, och jag hittade tillbaka till livet och det New York jag älskar. Och så slutligen min födelsedagsresa till London, då jag lärde mig att jag måste bli bättre på att uttrycka och stå för vad jag känner.

Förutom att det varit lärorika resor så har det varit fantastiska resor på det hela taget och jag inser att jag är lyckligt lottad som haft möjligheten att åka på dessa resor. Och när jag satt framför datorn och skrev texten till detta inlägg så letade jag bland mina semesterbilder för att hitta något som illustrerar lärdom och det fantastiska som jag varit med om. Och bland semesterbilderna så hittade jag bilder från Thailandsresan jag gjorde 2007 och jag insåg hur mycket som hänt under de år som gått. Jag hittade även en bild som visade att resa inte alltid tar fram det bästa inom oss…


Kommentarer
Postat av: Tobias

Hahaha, skägget

2009-12-29 @ 16:31:27
Postat av: J. Åke Englund

Och det är efter bara två veckor... folk känner inte igen mig :)

/Åke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback