Stöttad

Återigen tog jag fast en snattare på jobbet, trots att jag egentligen inte ville. Det är oftast ganska obehagligt att ta fast snattare och det är ingen som direkt stöttar en. Men en kund pekade ut en a-lagare som snattat och efter viss tvekan tog jag upp jakten. Mannen försökte cykla ifrån mig men jag tog ett fast grepp om cykeln och sa med bestämd röst att om jag fick tillbaka varorna så fick han gå. Jag orkade inte blanda in polisen men om han inte gav mig varorna så skulle jag bli tvungen att ringa. Det började bli en folksamling kring oss men jag var för fokuserad och adrenalinet pumpade så jag fortsatte min förhandling om varorna. Och en efter en fick jag varorna och det visade sig vara mångt fler än jag trott. En man klev ur en bil en bit längre bort och han verkade känna a-lagaren så han kom fram och uppmanade a-lagaren att ge mig alla varor. Och efter en stund gick jag in i butiken med famnen full och förutom mannen som hjälpt mig med att få tillbaka varorna så hade en man som stått bredvid mig under, tiden till synes beredd om något skulle hända, visat sig vara väktare till vardags så för en gångs skull hade jag haft ordentlig uppbackning.


Kommentarer
Postat av: Christian

okej så bra. så ska det se ut. tack för att du är så vänlig

2009-08-03 @ 20:35:40
Postat av: Christian

2009-08-03 @ 20:36:23
Postat av: J. Åke Englund

Hej Christian,

Tack själv :)

/Åke

2009-08-03 @ 21:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback