När rätt blir fel

En kvinna som handlar av mig regelbundet frågade mig på jobbet idag "hur fan jag kan vara så glad och trevlig jämt?!". Utan att invänta någon förklaring berättade hon att hon handlat av mig i flera års tid och hon har aldrig sett mig sur eller otrevlig utan alltid med ett leende på läpparna. Och att hon handlat av mig under alla dessa år och väntat på att jag någon ska missa att säga hej, missa att möta hennes blick eller missa att le mot henne. Hon hade väntat på dagen då jag skulle misslyckas men nu hade hon "fan gett upp!". Hon tog sina varor under armen och gick ut från butiken och jag stod där mållös, tittade omkring mig osäker på om det jag varit med om verkligen hade hänt. Kände mig nästan lite skyldig.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja, sluta va så perfekt hela tiden! ;-)

2009-08-02 @ 12:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback