Upplevelser under yoga

Trots att jag är ovig och verkar vara i total avsaknad av balans så har jag fastnat för yoga. Det är något med yoga som hjälper mig att finna mitt inre centrum, jag kommer i kontakt med såväl kropp som själ under yogapasset. Jag blir medveten om min kropp och de olika yogaposerna tycks påverka min egenkänsla och ingjuta en stolthet som saknats i min kropp. Varje yogapass avslutas med avslappningsövningar då jag befinner i ett gränsland mellan utmattning och sömn och i detta gränsland blir ofta verkligheten flytande. Jag upplever de mest konstiga saker. Förra gången jag var på yoga så avslutades avslappningen med att man låg på höger sida av kroppen och jag såg för mitt inre hur de stygn jag hade i armen när jag bröt handleden fortfarande var kvar. Och när jag låg där så tycktes en osynlig kraft knyta upp stygnen så att huden veks åt sidorna och stygnen, och min handled, knöts fast i det körsbärsfärgade trägolvet. Under avslappningsdelen av kvällens yogapass såg jag för mitt inre hur mina tatueringar antog flytande form och slingrade sig under huden och bildade nya mönster som sedan löstes upp för att återgå till tatueringens ordinarie form och mönster. Dessa upplevelser, som jag inte riktigt kan sätta namn på, är som regel aldrig skrämmande utan känns mest naturliga och vackra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback