Att bli sedd

Jag stoppade en alkoholist som snattat varor. Han gav mig varorna och bad om ursäkt och förklarade varför han tagit varorna. Han lovade att det aldrig skulle hända igen och grät. När han nästan slutat gråta började han gråta igen och sa: det var inte meningen och jag kommer aldrig att göra det igen, jag skäms så att det var just du som såg mig för du är den enda som ser mig, den enda som ser mig i ögonen. Ingen annan ser mig, alla andra vänder bort blicken men du ser mig varje gång jag handlar av dig. Jag brukar panta en burk i taget bara för att få stå i din kassa och känna att du ser mig, känna att någon ser mig.


Kommentarer
Postat av: Hanna

så fint. jag är inte ironisk. verkligen, så fint.

2009-04-20 @ 19:36:21
Postat av: Åke Englund

Tack

/Åke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback