Signerat

Texten jag arbetat med de senaste två dagarna kommer att tas in av Borås Tidning på lördag. Texten kommer att publiceras under rubriken "kort sagt" på kultursidorna. Fortfarande efter alla år av skrivande så gör det min dag när jag får beskedet att en text tas in, och nu känns det extra bra då jag har börjat skriva texter som tas in på kultursidorna. Jag har ju under en lång tid funderat på vart jag vill med mitt homopolitiska arbete och för ett tag sedan formulerade jag en tanke om att jag tror att kultur är det område där jag tror att mitt homopolitiska arbete kan få ny näring. Och nu har jag lyckats få en väg in på kulturområdet genom Borås Tidnings kultursidor. Strax efter beskedet om att min text ska med i tidningen så blev jag ombedd att komma förbi Borås Tidning för att skriva min signatur. Texterna under rubriken "kort sagt" publiceras med skribentens signatur så jag gick till Borås Tidning där jag skrev min signatur på ett papper. Och min skrivstil är inte vacker. Jag har vid ett flertal tillfällen fått kommentaren att jag borde ha blivit läkare då min skrivstil är lika oläslig som en läkares... En gång när jag skrev mitt namn på raden för namnförtydligande blev jag tillsagd att inte skriva min namnteckning på den raden... Och jag skriver alla mina anteckningar på word dokument för att jag kan inte läsa min egen skrivstil...

Så nu satt jag där på Borås Tidning och skrev min namnteckning på ett papper, skrev den två gånger. Lät det vara och nöjde mig med den sista. Och när jag gick därifrån fick jag hålla mig från att springa tillbaka och be om att få skriva om min namnteckning. Ibland får man bara släppa det.


Kommentarer
Postat av: Johan

häftigt! krönikör på borås tidning, det känns stort! =) vilket media ska du erövra härnäst månne?? ;)



ps. jag skulle sprungit tillbaks.. som du kanske förstår.... :P

2008-09-19 @ 00:36:48
Postat av: Sanna

Hhaha Go Åke, Go Åke, Go Åke!!

hur blir de me vår fika???

Kram

2008-09-19 @ 21:18:00
Postat av: Åke Englund

Hej Johan :)

Inte bara en krönika, de gav mig titeln kulturskribent också... :))

Postat av: Åke Englund

Tack Sanna rodnar

Lovar höra av mig om fikan :)

2008-09-21 @ 23:40:01
URL: http://akeenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback