Rastlös

För ett tag sedan pratade jag med en äldre man, han uppmuntrade mig att göra saker medans jag fortfarande är ung. Han berättade att det fanns så mycket kvar som han ville göra men som han inte kunde eller orkade på grund av sin ålder. Gång på gång uppmanade han mig att göra det jag vill och att inte fastna någonstans eller med någon för att jag var trött eller rädd. Han beskrev känslan som han hade inom sig med orden -Jag är trött i fötterna men rastlös i benen.


Jag tyckte att det beskrev så bra hur jag kan känna ibland när jag är trött men samtidigt känner att det finns så mycket jag vill göra, så jag frågade om det var ok att jag använde mig av hans beskrivning och han sa att det var ok om jag använde mig av meningen i min första bok som jag får publicerad. Han har under flera år varit på mig om att jag ska få tummen ur och skriva en bok. Och jag gav honom mitt ord.


Kommentarer
Postat av: Elin

Det värsta vore nog att ligga på sin dödsbädd och tänka att nej jag har inte hunnit med allt jag skulle vilja göra i livet. När man fortfarande har chansen behöver man ju inte fyllas av just den ångesten, om man vill tillräckligt mycker går det antagligen också..

Postat av: XONX

Trevligt :P

2008-09-08 @ 23:07:34
URL: http://xonx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback