Förakt

Efter att ha tillbringat dagen i Göteborg för arbetets räkning, passade jag på att gå på bio. Såg "En förlorad värld" men det skulle visa sig bli en förlorad film på grund av två kvinnor som satt bakom mig i salongen. Under hela filmen pratade de om filmen, beskrev varje ny scen och läste textremsan högt. De pratade om filmen som om de hade ett behov att säga till varandra vad som hände på bioduken, som en av dem var synskadad. De var tydligen tvungna att beskriva varje ny scen som om det var en sensation att filmens handling drevs framåt av scenbyten. De läste textremsan som om det var ett mirakel att det som sades i filmen översattes till svenska. Deras beteende var inte på grund av att de var provocerande tonåringar, då de var i 40-årsåldern, utan de verkade bara allmänt intelligensbefriade. Jag har en hög toleransnivå för mycket i livet men det finns få saker som jag föraktar och avskyr så mycket som människor som pratar under filmen.


Kommentarer
Postat av: Anna

Usch vad tråkigt att bli snuvad på sin bioupplevelse!

Jag ska åka till N.Y på tisdag och jag minns att jag läst att du varit där! Jag tänkte höra om det är något du verkligen kan rekomendera att se/göra. Har ju planerat en hel del aktiviteter men tycker det är kul att få rekomendationer från folk som varit där! /Anna

2008-09-26 @ 00:13:57
Postat av: Åke Englund

Förlåt, nu tog det några dagar innan jag kom mig för att svara. Det här kanske kommer för sent men i alla fall.

Visste inte riktigt vad jag skulle svara för det är nog mest känslan av New York som jag tycker och jag har inte sett så många turistsaker men. Central Park är ett måste, Empire State Buliding lika så, se en musikal på Broadway. Vandra i de olika kvarteren. Gå mycket, känn atmosfären, känn pulsen. Njuuut!

Själv åker jag nog till sommaren igen :))

Take care


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback