Känslor av skam

I en situation där jag var rädd för att bli dömd utifrån att jag är homosexuell valde jag häromdagen att tala i omskrivningar om min homosexualitet, mitt liv. Jag var rädd för att bli stämplad som olämplig på grund av min homosexualitet och därför valde jag att förringa en av mitt livs viktigaste erfarenheter och tänka mig för, tala långsammare för att under samtalets gång finna synonymer som inte avslöjade mig. Gamla känslor av skam kom upp till ytan, minnen av en tid jag hade hoppats skulle vara över, tog mig i sitt grepp.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Å, så jobbigt! :(

Men tänk på att det ju inte betyder något tillbakafall alls. Det var säkert en engångsgrej!

Postat av: Åke Englund

Hej Lisa!

Kul att du länkade till din blogg :)

Du har rätt, det var nog en engångsgrej, jag kom ut i slutändan i alla fall :)

/Åke

2008-10-12 @ 00:25:13
URL: http://akeenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback