Tycker du att han är söt?

Det tycks alltid hända något på mina kvällspromenader efter arbetet. När jag var ute efter kvällens arbete så mötte två tjejer och en kille som stod ute och rökte, de var på företagsfest i huset som vi var utanför. En av tjejerna ropade mitt namn och jag gick fram till dem. Vi började prata om mina hundar, det gamla beprövade hundtricket fungerar lika bra som alltid. De kände igen mig från ICA som så ofta, och jag svarade att jag kände igen killen. När jag sagt att jag kände igen killen så frågade ena tjejen om jag tyckte att han var söt. Lite oväntad fråga kanske men det innebar att de också visste om att jag är homosexuell, så jag svarade att det var på grund av att han var söt som jag kände igen honom. Ena tjejen fnissade, den andra tjejen skrattade och killen rodnade samtidigt som han tackade för berömmet. En av tjejerna berättade att hon inte bott i Borås på några år men att hon kom ihåg mig från ICA och att jag alltid är så glad och trevlig. Killen visste att jag heter Englund i efternamn och frågade om jag var släkt med den Englund som äger den butik som jag arbetar i, en fråga som jag är van vid så jag förklarade att jag inte är släkt med någon i Borås utan att jag är uppväxt i Eskilstuna. Nästa fråga var om jag är butikschef, även det en fråga som jag är van vid. Jag svarade som så ofta att jag "bara" är kassachef men att jag kanske syns mycket och därför ofta tillskrivs titeln butikschef då man tror att butikschefen är mycket i butiken bland kunderna. Nästa fråga kom från killen som undrade om det stämde att jag har en tatuering på ena vaden. Jag bekräftade att det stämmer och vi diskuterade tatueringar, jag har sex stycken och han hade tre stycken. Vi pratade en stund till innan vi skildes åt och när jag gick därifrån så kändes det som om vi kommit fram till ett destillat av vad jag är känd för. Jag arbetar på ICA, jag är glad, jag är homosexuell och jag har tatueringar. Att jag arbetar på ICA, att jag anses vara glad och att jag är homosexuell är något som jag är van vid att höra, men att mina tatueringar är omtalade var lite oväntat. Jag slås även av att det som jag är (igen-)känd för också är saker som jag är stolt över och aktivt "marknadsför". Mitt arbete, det intryck jag ger ut och mitt engagemang i homo-frågor. Men mina tatueringar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback