Intryck av film

Sedan ett tag tillbaka går jag på bio i genomsnitt två gånger i veckan, mycket av detta tack vare att jag valt att prioritera Röda Kvarns visningar. Filmerna som visas på Röda Kvarn är oftast lite djupare än de mer kommersiella filmer som visas på vanliga biografer och de senaste veckorna har jag sett filmer som berört mig djupt på ett personligt plan. Först såg jag "Konsten att gråta i kör" som i många avseenden påminde om min barndom, jobbiga minnen gjorde sig påminda. Veckan efter det såg jag filmen "Control" och återigen gjorde min uppväxt sig påmind, denna gång väcktes ett minne som jag förträngt. Båda dessa filmer var filmer jag inte visste något om innan jag såg dem, filmer som jag inte ens tänkt se, men som jag av olika yttre omständigheter valde att se. Dessa filmer påverkade mig under flera dagar efter att jag sett dem, både på gott och på ont. Men på det hela taget så har de berikat mitt liv på det sättet som viktiga filmer ofta gör. Så ikväll var det riktigt skönt att se en, visserligen vacker men ändock, skräckfilm. Fördelen med en skräckfilm är att den oftast skrämmer för ögonblicket men när man lämnar salongen så lämnar man också skräcken kvar i salongen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback