Saknade hundar

image73
(Foto:Fredrik Gärd)

Först när jag lämnat hundarna hos deras hundvakt märker jag hur stor del av mitt liv de är. När jag vaknar på morgonen är min första tanke att jag ska gå ut med hundarna, men så kommer jag ihåg att de inte är hemma. Jag planerar min dag utifrån hundarna och arbetet innan jag kommer ihåg att de inte är hemma. När jag stod och diskade fick jag en känsla av att Marianne stod och tittade på mig som hon alltid gör när jag diskar, men så när jag vände mig om för att prata med henne insåg jag att varken Marianne eller Winston är hemma. När jag satt och skrev vid laptoppen och försvann in i skrivandet väcktes jag ur min koncentration efter några timmar då jag kom ihåg att jag måste gå ut med hundarna, jag brukar alltid fastna i skrivandet tills Marianne eller Winston kommer och sätter sig bredvid mig. Men så kom jag ihåg att de inte är hemma. Lägenheten är tyst och tom.


"Ju mer jag ser av män, desto mer föredrar jag hundar"

- Mme Roland


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback