Ett klipp

Jag arbetar på en arbetsplats där jag möter alla typer av människor. Det finns de trevliga och de otrevliga, det finns de glada och de sura, det finns de glada och de arga. Och så finns de som är lite speciella... Idag var det en kund som inte kunde få upp sin plånbok ur sina nya byxor, han frågade alla i kön bakom sig, om de kunde hjälpa honom att få upp plånboken. Alla engagerade sig men ingen lyckades få upp blixtlåset till fickan, till slut bad han mig att klippa upp byxorna för att komma åt plånboken. Efter viss övertalning går jag med på att klippa upp mannens byxor, och jag finner mig ståendes bakom honom ivrigt påhejad av kön av människor som nu alla engagerat sig i frågan om mannens byxor. En i kön tar ett kort på mig när jag står och klipper mannens byxor. Mycket konstigt har jag varit med om men det här toppade det mesta.


"Allt är komiskt. Det största allvaret är komiskt. Till och med tragedin är komisk."

- Harold Pinter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback