Ett gott skratt förlänger livet

Våren har varit tung på många sätt. Mycket arbete, förläsningarna har kommit igång, har gått på kurs på fritiden och nyligen var jag iväg på arbetsresa till Toronto. Allt detta har varit tunga saker på ytan men även under ytan har det hänt mycket. Arbetet med radioprogrammet och alla tankar som väckts inom mig, en jobbig situation på jobbet som jag bar med mig under lång tid utan någon lösning i sikte är några av de saker som påverkat mig under ytan. Efter hand har jag arbetat av kurser, föreläsningar och ordinarie arbete. Jag har slutfört arbetet med radioprogrammet och situationen som jag varit tvungen att leva med på arbetet har funnit en lösning så den tunga våren har lättat sitt tryck i övergången till sommar. När jag var på bio med en kompis under kvällen så valde vi en film som jag inte hade valt att se på egen hand, filmen som vi såg var en komedi och jag hade inga större förväntningar på den, såg den mest för umgängets skull. Men så, när filmen hade gått en stund och jag började komma in i handlingen så visade det sig att den var riktigt rolig. Har inte skrattat så hjärtligt på länge och någonstans under filmen så kändes det som att den tunga våren släppte sitt tag om mig, det var som om skrattet förlöste mig.


"Verklig glädje är en allvarlig sak."

- Seneca


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback