Closure (avslut...)

Sitter in i det sista med texten till sommarprogrammet, vill att det ska bra. Det har varit en resa i tiden där jag satt ord på saker jag inte tänkt på under en lång tid. För att få fram en timmas radiotid har jag fått göra en resa som lyft fram jobbiga händelser i mitt liv, jag har samtidigt insett hur jag växt och förändrats som person. Likt den lärare som undrade vart ifrån jag fått kraft, undrar även jag varifrån jag fått kraften. Många i min omgivning har varit nyfikna på vad jag ska prata om men jag har valt att hålla slutresultatet för mig själv. Det här är helt och hållet mitt alster utifrån mina erfarenheter och jag vill köra längs vägen på egen hand. Så efter i morgon då jag ska spela in programmet så är tärningen kastad och jag lämnar då över det hela till dess att det sänds. Även om jag alltid använder mig av min egen livshistoria till exempel när jag föreläser så känns det som att jag sätter en punkt för en del av mitt liv, radioprogrammet känns som en form av avslut och kanske början på något nytt.


"Livet är inte de dagar som gått utan de dagar man minns"

- Pjotr Andrejevitj Pavlenko


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback